Kelebihan dan jenis kosmetologi perkakasan

Kosmetologi perkakasan membolehkan anda menyelesaikan banyak masalah kosmetik tanpa pembedahan. Fisioterapi adalah nenek moyang tonggak baru dalam penjagaan diri.

Kelebihan kosmetologi perkakasan

Perubatan estetik, dengan penggunaan pelbagai alat, dipinjam dari fisioterapi kaedah dan kaedah terbaik untuk pemulihan dan rawatan tisu hidup. Penggunaan teknik khas membolehkan kesan positif pada lapisan dalam dermis, tisu lemak subkutan, dan otot. Pada masa yang sama, permukaan kulit dan saluran darah tetap utuh, yang memastikan penyembuhan yang baik selepas prosedur.

Kosmetologi perkakasan adalah pilihan alternatif bagi mereka yang pembedahannya dikontraindikasikan. Di samping itu, penggunaan teknologi lebih murah. Pakar kosmetik mempunyai pelbagai kaedah yang dapat menggantikan pisau bedah:

  • bunyi ombak;
  • sinar laser;
  • elektrik;
  • suhu rendah dan tinggi;
  • vakum.

Penggunaan inovasi teknikal dalam bidang kosmetologi membolehkan kita menyelesaikan pelbagai masalah estetik dalam masa sesingkat mungkin. Dengan bantuan peranti, anda dapat meningkatkan kualiti kulit, mengetatkan bentuk, mendiagnosis dan menyelesaikan masalah kulit kepala.

Tonton video di mana ahli kosmetik profesional akan memberitahu anda secara terperinci masalah yang diselesaikan oleh kosmetologi perkakasan:

Tetapi, di sebalik semua kelebihan kosmetologi perkakasan, ia mempunyai sejumlah kontraindikasi untuk digunakan:

  1. Pelanggaran integriti kulit.
  2. Neoplasma malignan.
  3. Patologi kronik sistem endokrin dan kardiovaskular.
  4. Penyakit badan yang teruk.
  5. Penyakit berjangkit.
  6. Kehamilan dan penyusuan.
  7. Epilepsi.

Selepas prosedur kosmetik, bengkak mungkin muncul, yang akan berlalu dari masa ke masa. Proses pemulihan, walaupun kurang lama daripada selepas operasi, masih boleh berlangsung dari beberapa hari hingga beberapa minggu. Selepas prosedur estetik, anda tidak perlu menggunakan kosmetik untuk beberapa waktu, lebih jarang berada di bawah sinar matahari, tidak mengunjungi sauna dan kolam renang, untuk melepaskan tabiat buruk.

Prosedur perkakasan untuk badan

Prosedur kosmetik dengan penggunaan alat yang paling aktif mempengaruhi kulit, rambut, otot dan tisu lemak subkutan. Perubatan estetik dengan bantuan peralatan memungkinkan prosedur untuk seluruh tubuh. Dengan menggunakan teknik pelbagai, anda boleh:

  • meremajakan dan menegangkan kulit;
  • menghilangkan rambut yang tidak diingini;
  • menghilangkan neoplasma jinak;
  • tanggalkan solek dan tatu kekal;
  • mengurangkan berpeluh;
  • menghilangkan stretch mark dan selulit;
  • menghilangkan parut, bintik usia dan parut;
  • menghilangkan jerawat, komedo, jerawat, rosacea;
  • keluarkan mesh vaskular;
  • mengurangkan berat badan;
  • menyembuhkan rambut dan kulit kepala.

Untuk setiap pesakit, prosedur yang diperlukan dipilih secara individu, berdasarkan keadaan kesihatan. Untuk memerangi pemotretan kulit, digunakan urutan roller vakum. Prinsip tindakannya adalah gabungan kosmetik fisioterapi dan anti-penuaan. Dengan sendirinya, kosmetik tidak dapat menembusi jauh ke dalam dermis dan oleh itu tidak berkesan. Dan dalam kombinasi dengan tindakan mekanikal, komponen anti-penuaan menembusi lapisan dalam dermis, sehingga mengangkat badan.

Dengan bantuan laser, anda dapat meremajakan kulit, menghilangkan jerawat, membuat rambut gugur, menghilangkan bintik-bintik usia, menghilangkan saluran darah, malah menghilangkan parut. Dalam memerangi rambut berlebihan di badan, photoepilation juga berkesan.

Cryolifting meningkatkan keanjalan dan warna kulit. Urutan khas dijalankan dengan muncung beku, yang menghasilkan suhu hingga -20 ° C. Di bawah pengaruh sejuk, koktel yang meremajakan menembusi kulit dengan lebih baik. Dengan bantuan diagnostik komputer, adalah mungkin untuk menilai keadaan rambut dan kulit kepala, dan menetapkan rawatan tepat pada waktunya.

Gelombang akustik dapat menembusi tisu lemak subkutan dan memusnahkannya; oleh itu, alat akustik digunakan untuk memerangi selulit. Gelombang suara dari jarak yang berbeza juga digunakan untuk peremajaan. Ultrasound membolehkan anda memasukkan konsentrat terapeutik ke lapisan dalam dermis, untuk mewujudkan proses metabolik dalam tisu.

peranti mikro untuk peremajaan

Dalam perubatan estetik, arus pelbagai frekuensi dan kekuatan digunakan secara meluas. Terapi mikro menggunakan arus bolak-balik kekuatan rendah, yang memungkinkan untuk menjaga kulit dan otot dalam keadaan baik, dan berfungsi sebagai pencegahan penuaan yang baik.

Myostimulation bertindak pada kulit dan otot dengan impuls elektrik. Ia membolehkan anda mengganti kecergasan dan mengepam otot.

Dalam elektroforesis, arus frekuensi tinggi digunakan untuk memastikan penembusan sebatian ubat ke dalam dermis. Dengan bantuan arus elektrik khas, anda juga dapat menghilangkan papilloma dan neoplasma jinak lain, mengurangkan berpeluh.

Inovasi teknikal dalam penjagaan kulit wajah

Kosmetologi muka perkakasan sesuai untuk semua peringkat umur dan pelbagai jenis kulit. Anda hanya perlu memilih jenis prosedur yang diperlukan. Kulit muda terdedah kepada peningkatan pengeluaran sebum, pori-pori yang tersumbat dan jerawat. Kulit yang matang memerlukan peremajaan, pengangkatan kontur wajah, penghilangan kedutan yang meniru. Terdapat juga sebilangan keadaan kulit yang kaedah automatik dapat membantu anda mengatasi dengan cepat.

Rawatan perkakasan pembersih muka digunakan untuk membersihkan kulit berminyak dan bermasalah. Gelombang ultrasonik membantu meningkatkan fungsi kelenjar sebum dan mengetatkan liang. Pembersihan vakum dengan cepat menghilangkan jerawat, bintik hitam dan kekotoran lain dari liang. Pengelupasan kulit secara mekanikal dengan alat sikat khas menghilangkan sel kulit mati yang menyumbat liang dan menyebabkan keradangan.

Galvanoterapi menggabungkan penggunaan arus elektrik yang lemah dengan frekuensi tinggi dan bahan aktif, ia digunakan untuk merawat seborrhea dan melasma. Peranti, yang mengeluarkan arus elektrik Darsonval yang lemah, digunakan untuk merawat lichen planus, jerawat, dan psoriasis.

alat darsonval untuk peremajaan

Untuk menghilangkan rambut muka yang tidak diingini, penyingkiran rambut laser dan penyingkiran rambut foto digunakan. Prosedur ini tidak menyakitkan, tetapi untuk mendapatkan hasil yang diinginkan memerlukan pengulangan.

Cryotherapy menggunakan alat khas dengan bekalan nitrogen cair, yang membolehkan anda membuang ketuat dan papilloma dengan cepat dan tanpa rasa sakit. Cryotherapy juga meningkatkan peredaran darah dan digunakan untuk merawat jerawat.

Kosmetologi perkakasan untuk peremajaan wajah membolehkan anda menghilangkan pelbagai perubahan yang berkaitan dengan usia. Photorejuvenation digunakan untuk menghilangkan bintik-bintik usia. Ia dihasilkan oleh peranti yang sama seperti fotoepilation, tetapi dengan lampiran yang berbeza. Photorejuvenation meningkatkan keanjalan kulit, melicinkan kedutan kecil, menghilangkan kekeringan epidermis. Prosedur ini dapat dilakukan pada kulit muda sebagai pencegahan perubahan yang berkaitan dengan usia. Terapi cahaya tidak dapat menghilangkan kedutan dalam.

Peremajaan wajah perkakasan sering dilakukan dengan peranti yang mengeluarkan arus rendah. Dengan bertindak pada kulit dengan impuls elektrik yang lemah, oval wajah dapat diketatkan.

Myostimulation membolehkan anda melawan prolaps kulit yang berkaitan dengan usia di bawah kekuatan graviti.

Saliran limfa, yang dihasilkan oleh arus rendah, memungkinkan untuk mewujudkan proses metabolik dalam tisu, menghilangkan bengkak dan kerutan halus.

Galvanoterapi memberikan penembusan sebatian ubat yang lebih baik ke dalam dermis dan berfungsi untuk mencegah keriput.

Pengangkat muka perkakasan

Untuk menghilangkan kedutan dalam dan memerangi prolaps tisu, pengangkatan alat dilakukan. Ia dilakukan dengan pelbagai cara:

  1. Ultrasound.
  2. Gelombang radio.
  3. Laser.
facelift dengan kosmetologi perkakasan

Pengangkat muka ultrasonik mempengaruhi kawasan yang bermasalah dengan gelombang bunyi frekuensi tinggi. Sebelum memulakan prosedur, komposisi vitamin digunakan pada wajah. Ultrasound meningkatkan penyerapan bahan aktif secara biologi, mempercepat aliran limfa dan peredaran darah dalam tisu. Proses metabolik diaktifkan, serat kolagen dihasilkan. Pengangkat ultrasonik sesuai untuk memerangi garis ekspresi. Ini digunakan untuk mengangkat dahi, kelopak mata atas dan bawah, dan sudut mulut. Untuk menggabungkan hasilnya, disarankan untuk mengulangi prosedur beberapa kali.

Pengangkatan RF adalah prosedur anti-penuaan yang sangat biasa. Peranti khas memancarkan denyutan RF berkuasa tinggi. Gelombang radio menembusi jauh ke dalam dermis, mempengaruhi permukaan dan lapisan dalam kulit, lemak subkutan.

Pengangkat wajah gelombang radio meningkatkan peredaran darah di tisu, sehingga meningkatkan pengeluaran kolagen, yang bertanggungjawab untuk keanjalan dermis. Penampilan dan kualiti epidermis bertambah baik. Proses metabolik dalam tisu semakin baik, sel diperbaharui lebih cepat. Berkat ini, kulit wajah dijana semula dan diketatkan. Pengangkatan RF membolehkan anda melawan prolaps tisu yang berkaitan dengan usia, meniru kedutan.

Radiolifting mempunyai kesan sekejap dan lambat. Kesan yang dapat dilihat dengan segera berlaku kerana pembengkakan ruang antara sel. Kesan yang ditangguhkan muncul selepas 27 hari ketika fibroblas menghasilkan serat kolagen baru. Untuk mendapatkan hasil yang diinginkan, pengangkatan perkakasan mesti dilakukan beberapa kali. Tempoh rawatan dan jumlah sesi bergantung pada keadaan kulit.

Prosedur peremajaan RF tidak berkesan untuk pesakit yang berumur lebih dari 55 tahun apabila terdapat lipatan tisu lembut yang ketara. Setelah diangkat dengan gelombang radio, tempoh pemulihan tidak diperlukan. Kesan sampingan adalah sedikit keringnya epidermis. Kedalaman penyebaran gelombang radio kurang terkawal dan boleh menyebabkan pemanasan dan peleburan tisu penghubung.

Melawan kedutan dengan laser

Pengangkat wajah laser adalah salah satu kaedah peremajaan yang paling berkesan. Prinsip tindakan bertujuan untuk mengaktifkan fungsi pelindung badan. Rasuk yang disesuaikan komputer menembusi kulit hingga kedalaman yang ditentukan dengan ketat, memanaskannya dan membuat banyak retakan mikroskopik. Selepas rawatan kawasan yang bermasalah dengan laser, proses pemulihan bermula di dalamnya, mengaktifkan metabolisme dalam tisu. Ini menghasilkan kolagen, elastin dan asid hyaluronik.

Thermolifting mempunyai 2 fasa tindakan: segera dan jangka panjang. Dengan kesan peremajaan yang dapat dilihat segera berlaku akibat pembengkakan tisu. Kesan jangka panjang berlaku 6 bulan selepas prosedur berkat sintesis kolagen baru. Pengangkat laser meremajakan dan menegangkan wajah, mengembalikan keanjalan pada kulit.

termolifting untuk keremajaan kulit

Pengangkatan haba digunakan untuk:

  • pembetulan kontur muka;
  • penghapusan kedutan ekspresi mendalam;
  • penghapusan lipatan nasolabial;
  • kelopak mata atas terangkat.

Tidak seperti gelombang radio, kedalaman penembusan gelombang cahaya dikawal dengan baik oleh peranti, yang meminimumkan kesan sampingan. Sebelum memulakan prosedur rawatan laser, gel khas digunakan pada wajah, yang meningkatkan kebolehtelapan sinar. Setelah termolifting, pembengkakan wajah mungkin berlaku, yang tidak akan hilang sehingga tisu betul-betul sembuh.

Perkakasan laser facelift tidak memerlukan pengulangan. Hasilnya muncul beberapa minggu selepas prosedur. Sehingga tisu sembuh sepenuhnya, perlu meminimumkan pengaruh faktor negatif yang boleh membahayakan kulit. Kesan peremajaan terma berlangsung sehingga 3 tahun.